Absoluut niet tevreden :-(
Dit zijn de feiten:
- di 07/11: Afspraak om na te gaan wat er mis is met onze chauffageketel: ze warmt wel, maar nogal traag. Medewerker prutst wat met de knoppen (thermostaat aan/af, ketel herstarten, ...) en doet met andere woorden niets wat ik zelf ook al niet geprobeerd had. Is iets voor de techniekers, we maken een nieuwe afspraak. Dit kan voor hen ten vroegste 16/11.
(Mijn bedenking: als hij geen technieker is, wat kwam hij dan doen, waarom een week tijd verliezen?)
- do 16/11: Technieker vermoedt dat het aan de batterijen van de thermostaat ligt en raad aan om die te vervangen. Aangezien het alweer te lang geleden is, begint hij aan het onderhoud van de ketel. Tijdens het onderhoud gaat een onderdeel kapot (kan hij niets aan doen). Dat onderdeel is niet in voorraad en moet besteld worden. Ik vraag hem om met mij te overleggen als het meer dan 100 euro gaat kosten. Gelukkig is dit niet het geval. Gezien de ketel helemaal niet werkt zonder het onderdeel zit ik zonder chauffage en warm water. Hij belooft druk te zetten achter de fabrikant om dit snel te leveren (hopelijk vrijdag, anders na het weekend).
(Mijn bedenking: ik geloof echt dat hij er niets aan kon doen dat het onderdeel toevallig tijdens het onderhoud stuk ging)
- ma 20/11: Ik bel om te horen wanneer ze het onderdeel kunnen komen plaatsen, ik zit immers zonder chauffage en warm water en ik douche al een paar dagen op het werk. Ik krijg te horen dat het binnengekomen is, maar dat de technieker pas woensdag zou kunnen komen. Ik laat weten dat het volgens de technieker snel geplaatst kan worden zijn en wel tussendoor zou kunnen. Bovendien zit ik zonder chauffage en warm water. De reactie is dat de technieker niet de planning maakt. Ik dring aan dat dit dringend is en vraag de verkoper(of planner?) om extra zijn best te doen om het voor woensdag te kunnen laten lukken, maar boek voorlopig een afspraak op woensdag.
(Mijn bedenking: ook al is het niet de schuld van de firma, als het oplossen van een dergelijk belangrijk probleem niet zo veel tijd in beslag neemt, zouden ze toch meer moeite mogen doen om mij sneller te kunnen helpen)
- woe 22/11: Na net geen hele week zonder chauffage en warm water komt de technieker en installeert het onderdeel inderdaad op korte tijd. Hij gaat verder met het onderhoud en controleert op mijn vraag een aantal thermostaatknoppen. Blijkt dat die een beetje vastlopen (draaien aan de knop heeft niet zo veel zin aangezien de mechaniek binnenin niet soepel meegaat). Zo fixt hij een paar chauffages en raad aan om er niet aan te komen of om nieuwe onderdelen te installeren.
(Mijn bedenking: ik ben wel tevreden over het werk van de technieker. Hij trekt zijn plan, werkt door en lijkt zeer goed te weten waarmee hij bezig is)
- di 26/12: Ik krijg een factuur met factuurdatum 30/11 en poststempel 23/12 van 469,27 euro met voor 273,21 euro (excl. BTW) aan onderdelen. Bij de betaalvoorwaarden staat dat je binnen de 8 dagen na factuurdatum schriftelijk moet reageren als je het niet eens bent met de factuur, maar dat is dus niet mogelijk door het laattijdig versturen. Ik besluit om het onderhoud te betalen, maar de onderdelen nog niet en probeer de firma te bellen.
- ma 08/01: Na meerdere dagen op rij te bellen, krijg ik vandaag iemand aan de lijn. Blijkbaar werken ze tijdens de Kerstvakantie niet, maar het antwoordapparaat maakt hier geen melding van. Ik vraag naar de onderdelen. Zou het kunnen dat dit een fout is op de factuur of hebben ze die echt geplaatst en waarom is er met mij niet overlegd, aangezien dit boven de 100 euro is? De technieker is nog een week met verlof, dus de verkoper belooft me de week erop terug te bellen.
- woe 17/01: Ik heb nog steeds niets van hen gehoord. Ik twijfel tussen hen opbellen en de kans geven om het goed te maken (bv. via korting of zo) of deze review te plaatsen. Ik heb echter geen zin (en eerlijk gezegd ook geen tijd) om hier achter te zitten en besluit deze review te schrijven.