Onze ervaring met De Clercq & Ryheul is bijzonder slecht. We zijn slechts 1 jaar via hen verzekerd geweest, aangezien we niet eerder onder onze contracten kunnen uitkomen. Ze hebben ons veel te dure verzekeringen aangesmeerd als jong koppel en ons toch proberen wijsmaken dat we een zeer goede deal gemaakt hadden. Ze hadden ons ervan overtuigd dat het interessant was om al onze verzekeringen bij één bepaalde verzekeraar af te sluiten (goed, in theorie zou dit ook interessanter moeten zijn), ze maakten ons warm met zogenaamde speciale kortingen, die we sowieso zouden krijgen. Nu komt het, we hadden een motor gekocht en wilde deze ook bij onze al bestaande pakket aansluiten, maar volgens De Clercq en Ryheul zou het zeer duur zijn om bij deze verzekeraar aan te sluiten (ondanks de korting die we dan zouden krijgen) en wilden ons bij een andere verzekeraar aansluiten. Dit bleek dus de grootste onzin en een verhaal dat achteraf helemaal geen waar was. Ik sprak mijn ongenoegen uit over het vreemde feit (volgens de Clercq en Ryheul) dat het bij onze huidige verzekeraar zoveel duurder was, dan bij een totaal nieuwe verzekeraar (waar enkel onze motor verzekerd zou worden). Daarop kreeg ik de opmerking "als je klachten hebt, dan bel je maar naar ****** (aangezien we over de verzekeraar zelf geen klachten hebben, noem ik hun naam niet). Het lijkt mij toch dat je een bemiddelaar in hand neemt om dit soort gedonder te vermijden? Nu, we hebben ondertussen een nieuwe bemiddelaar en zijn super tevreden over hem. Hij heeft ons eerlijk alle verzekeringen doorgelicht (en we zijn van verzekeraar veranderd) en heeft zijn verzekering naast die van De Clercq en Ryheul gelegd. Blijkt nu dat we bij De Clercq en Ryheul veel te duur verzekerd waren. Zo hadden ze ons verzekerd voor een zwembad, zonnepanelen en nog meer van dergelijke dingen, terwijl we dat niet eens hadden. Dit stond niet letterlijk in het contract, vandaar dat we dit ook niet opgemerkt hadden. Ik voelde me enorm voorgelogen en afgezet. Nu willen we al onze verzekeringen overzetten naar een andere bemiddelaar en verzekeraar. Onze huidige verzekeraar doet niet moeilijk en is bereid om de contracten op te zeggen, maar de bemiddelaar (De Clercq en Ryheul dus) doen bijzonder moeilijk. Ze zijn zeer kinderachtig bezig en willen perse de paar euro commissie (het gaat nu nog om 1 polis, de rest is al over) die ze nog krijgen, in de wacht slepen. Het lijkt net of ze niet begrijpen dat ze hier heel slechte reclame mee maken. Verleden jaar had ik mensen gezegd dat ik het ze niet zou aanraden om zich via de Clercq en Ryheul te verzekeren, maar nu zou ik het dus stellig afraden. Het contact dat ik met De Clercq en Ryheul had verliep altijd moeizaam. Er was één medewerker die verstand had van de zaken, maar de andere medewerker leek er geen kaas van gegeten te hebben. Het aantal telefoons heb gehad van hen omdat er iets niet goed was, of omdat ik zelf moest bellen omdat er weer iets niet klopte (hoeveel dubbele rekeningen we gehad hebben), dan klonken ze vaak of het teveel moeite was. Vandaar dat het me nu enorm verwonderd dat ze zo enorme veel moeite doen om nu die ene laatste polis te kunnen innen. Ze steken er meer werk in om het ons nu lastig te maken (en een paar euro op te strijken, ik kan me namelijk niet voorstellen dat een woningpolis van 250 euro zoveel commissie oplevert), dan dat ze ooit gedaan hebben om ons tevreden te stellen over hun service